Komunikat. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. [x] ZAMKNIJ

Kontakt

Zespół Szkół nr 3
ul.Nanicka 22
84-200 Wejherowo
www.zs3.edu.pl
zs3@zs3.edu.pl
tel.: 58 672 17 15
fax: 58 672 78 51

Zdolnych motywować, słabszych inspirować, sportowców kreować, wszystkich integrować.

Świetlica

Świetlica szkolna przy Zespole Szkół nr 3 w Wejherowie

Głównym celem działalności świetlicy szkolnej jest przede wszystkim zapewnienie opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich w bezpiecznym i miłym otoczeniu, stworzenie warunków do wypoczynku, relaksu, zjedzenia posiłku, odrabiania prac domowych.

Spędzanie czasu w świetlicy szkolnej sprzyja powszechnemu rozwojowi uczniów oraz nadrabianiu spóźnień w tym zakresie.

Zajęcia świetlicowe wzbogacają wiadomości, rozwijają umiejętności i wychowują. Ważny zatem jest dobór odpowiednich treści zajęć i metod ich prowadzenia. Dotyczą one najbliższego otoczenia dzieci- rodziny, szkoły, kolegów, obejmują wiadomości o miejscu zamieszkania, ojczyźnie, miejscu Polski w Europie i świecie. Rozwijają zainteresowania przyrodnicze i kulturalne. Uwzględniamy także tematykę nawiązującą do dni uroczystych i świątecznych, mówimy też o zmianach zachodzących w przyrodzie w ciągu roku, o ochronie środowiska naturalnego, o złych skutkach nałogów, o higienie życia codziennego i higienie umysłowej.

Zabawa jest, obok nauki , podstawową formą aktywności uczniów. Dlatego uczestnicy zajęć w naszej świetlicy mają czas na dowolną zabawę zgodnie ze swoimi upodobaniami, które staramy się kształtować, rozmawiając z nimi o ciekawych sposobach spędzania czasu. Proponujemy różnorodne zabawy i gry. Dbamy o wyzwolenie jak największej aktywności poznawczej i twórczej. Odpowiednio dobrane, ciekawe gry i zabawy wzbogacają wiadomości i doświadczenia uczniów, kształtuj umiejętności, angażują emocjonalnie, dają okazję do oceniania i wartościowania.

Zajęcia świetlicowe wyrabiają spostrzegawczość, ćwiczą logicznego myślenia, wypowiadania się, pamięć, uwagę, pobudzają fantazję i wyobraźnię a także wyrabiają wrażliwość estetyczną i muzyczną. Gry i zabawy ruchowe podnoszą sprawność fizyczną uczniów. kształtują też umiejętność współdziałania w grupie.

W naszej świetlicy szkolnej są prowadzone następujące zajęcia:

  • rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie, malowanie mydłem, origamii, kirigami i inne)
  • rozbudzające zainteresowania czytelnicze (czytanie prasy, wierszy, własne próby literackie, konkursy,spotkania czytelnicze, inscenizacje, czytanie różnorodnych tekstów, bajek i baśni w ramach „Cała Polska czyta dzieciom“)
  • wzbogacające posiadanie wiadomości, zaspokające ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, oglądanie programów i filmów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki z uczniami, gry dydaktyczne i edukacyjne)
  • kształtujące umiejętnośći wypowaidania się na zadany i dowolny temat (rozmowy z uczniami, pogadanki, zabawy typu- „dokończ zdanie“, „nazwa na daną literę“ i inne)
  • kształtujące umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie zadań domowych)
  • wzbogacające ekspresję twórczą (pisanie tekstów, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, programy artystyczne)
  • kształtujące ekspresję ruchową (zabawy taneczne, dyskoteki, bale przebierańców)
  • zwiększające sprawność ruchową (gry i zabawy zręcznościowe)
  • relaksujące (relaks przy muzyce, zabawy wyciszające, oglądanie filmów, zajęcia z cyklu arte- terapia)
Szczególną uwagę zwracamy na kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej. Dbamy o wdrażanie uczniów do przestrzegania przyjętych zasad, regulaminu regulaminu o wyrabianie nawiązywania kontaktów z kolegami, rozmawiania, słuchania, wyrażania swoich potrzeb, przekonań i uczuć oraz dostrzegania u innych (kształtowanie postawy asertywnej), ćwiczenie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych, panowania nad emocjami. Staramy się uczyć dzieci oceniania siebie i postaw kolegów, zachowania się w sytuacjach trudnych np. doznania przykrości, przegrana. Uczymy też planowania pracy indywidualnej i grupowej, ponoszenia odpowiedzialności za wykonywanie zadań, przyzwyczajamy dzieci do utrzymywania porządku i troski o wspólne mienie.

Cele szczegółowe świetlicy:

  • Zapewnienie naszym dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej.
  • Kształtowanie właściwej postawy etyczno-moralnej, wyrabianie osobowościowych cech charakteru takich jak: pracowitość, uczciwość, zdyscyplinowanie.
  • Wdrażanie dzieci do samodzielnej pracy umysłowej.
  • Organizowanie zespołowej nauki.
  • Utrwalenie pomocy uczniom mającym trudności w nauce.
  • Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań intelektualnych, artystycznych i technicznych dzieci.
  • Przygotowanie do właściwego spędzania czasu wolnego.
  • Wyrabianie nawyków kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy oraz pobytu na wolnym powietrzu.
  • Kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w szkole i w swoim środowisku.
  • Budzenie szacunku dla tradycji i symboli narodowych
  • Utrwalanie wiadomości szkolnych.
  • Pobudzanie szacunku dla dobra własnego, poszanowanie cudzej własności i pracy.
  • Wyrabianie odpowiedzialności za właściwe i bezpieczne korzystanie z dóbr przyrody.
  • Dbałość o dobre imię szkoły.
W naszej świetlicy obowiązują nagrody i wyróżnienia za bardzo dobre zachowanie i uczestnictwo w różnorodnych konkursach:
  • Wyróżnienie wobec wszystkich dzieci przez wychowawcę.
  • Poinformowanie rodziców o wzorowym zachowaniu, pochwała (w kontakcie bezpośrednim, lub pisemnie).
  • Drobny upominek np.: plan lekcji, naklejka.
  • Pełnienie funkcji honorowych („pomocnej dłoni”, dyżurnego itp.).
A także kary za złe zachowanie oraz nieprzestrzeganie zasad i reguł obowiązujących w świetlicy:
  • Upomnienie.
  • Nagana udzielona przez wychowawcę w obecności uczniów.
  • Poinformowanie rodziców o złym zachowaniu (w kontakcie bezpośrednim, pisemnie lub telefonicznie).
  • Nagana udzielona w obecności wychowawcy klasy.
  • Nagana udzielona przez Dyrektora szkoły Skreślenie z listy uczestników świetlicy.
Współpraca z rodzicami:
  • Bezpośrednia (codzienny kontakt i rozmowy – odbierający dzieci ze świetlicy osobiście).
  • Korespondencja z rodzicami.
  • Zebrania okresowe.
Plan zajęć świetlicy szkolnej
  • 7:00- 8:00 - Zabawy wg zainteresowań dzieci
  • 8:00- 9:00 - Gimnastyka poranna, ćwiczenia dowolne, śniadanie
  • 9:00-10-00 - Zajęcia dydaktyczne, plastyczne
  • 10:00-11:00 - Zajęcia ruchowe, gry i zabawy aktywizujące
  • 11:00-12:00 - Przygotowywanie się do zajęć lekcyjnych, obiad
  • 12:00-13:00 - Pomoc w odrabianiu zadań domowych (II grupa dzieci)
  • 13:00-14:00 - Zabawy wg zainteresowań dzieci
  • 14:00-15:00 - Zajęcia dydaktyczne, plastyczne
  • 15:00-17:00 - Zajęcia ruchowe, porządkowanie świetlicy
Udzielone odpowiedzi dzieci na zadane pytanie: Dlaczego lubię świetlicę? •„Świetlicę lubię dlatego, że można tam robić rożne ciekawe rzeczy naprzykład prace plastyczne, które lubię robić...“ uczeń kl. I
  • „Na świetlicy można odrabiać zadanie domowe z pomocą pań i wtedy nie trzeba juz robić w domu...“ uczeń kl. I
  • „Najbardziej lubię zajęcia ruchowe i różne zabawy, które panie wymyślają...“ uczeń kl. III
  • „Na świetlicy podczas zajęć można usłyszeć wiele ciekawych informacji i opowiadań...“ uczeń kl. III
  • „Lubię chodzić na świetlicę, bo panie organizują ciekawe zajęcia dydaktyczne i plastyczne...“ uczeń kl. II
  • „Na świetlicy bardzo dużo rozmawiamy z i opowiadamy ciekawe historie...“ uczeń kl. II
  • „Bardzo lubię świetlicę, bo można się pobawić z kolegami i koleżankami z klasy...“ uczeń kl. I
Nauczyciele świetlicy:
  • Bielec Ewa
  • Szlas-Labuda Katarzyna

Pliki do pobrania

Kalendarz

środa, 23 sierpnia 2017 r.
Dziś imieniny: Apolinarego, Miły, Róży

Do końca wakacji zostało: 9 dni

Jesteś 3557095 gościem na naszej stronie

Szczęśliwy numer: 22

Fotogaleria

Fotogaleria więcej »